آیین مهربانی

این وبلاگ رو تقدیم میکنم به همه مهربانهای ایران زمین

آیین مهربانی

این وبلاگ رو تقدیم میکنم به همه مهربانهای ایران زمین

وای بر من گر تو آن گم کرده ام باشی ایران

وای بر من گر تو آن گم کرده ام باشی ایران

جمله های سراسر معنی که از یاد ما رفته یا بی توجه از کنار آن میگذریم ،جمله ای که اینجا میخوام به اون بپردازم جمله خشایار شاه، شاه ایران زمین است  «خواست خدا در زمین آشوب نیست،بلکه صلح،نعمت،و حکومت خوب است.»» این قطعه ای از نامه خشایار شاه است که به دستور او بر روی سنگ مرمر حکاکی شده و در موزه ای در تخت جمشید نگهداری میشود و ترجمه آن هم در کنارش نوشته شده است. این میراثی است که بر روی تابلویی نصب شده ولی متاسفانه فراموش شده کمتر بازدید کننده ای به آن توجه میکند و ان را به خاطر میسپارد،چرا؟ چون این نوشته از افلاطون و سقراط نیست همه ما طوری تربیت شده ایم که انگار فقط افلاطون و بقیه این یونانی ها حرف خوب زدند انگار فقط آنها بودند که پند دادند در حالی که اگر به اطراف خودمان بنگریم خواهیم دید که چه گوهر های فراموش شده ای داریم و خودمان بی خبریم شاید هم خبر داریم ولی حوصله این را نداریم که به انها توجه کنیم اگر این جمله را افلاطون گفته بود همه  ما آن را از حفظ بودیم شاید از خود او هم بیشتر ،چرا باید این طور باشه ،اگر این جمله را یک غیر ایرانی گفته بود شاید سر در یکی از مراکز مهم کشورشان بود تا همیشه در ذهن ها باشد. شاید اگر خشایار یونانی بود مجسمه بزرگی از او می ساختند و در محل شهادتش نصب میکردند همان گونه که مجسمه لئونیداس را در محل کشته شدنش تنگه ترموپیل جایی که در در برابر سپاه ایران کشته شد را نصب کردند تا یادش حفظ شود و از این کار همه ساله سود بسیاری نصیب آنها میشود جایی که همه جهانگردان برای عکس انداختن با لئونیداس که بقدری بزرگ جلوه داده شده است حاضر هستند مقدار زیادی پول بدهند تا در کنا رایم مجشمه عکس بگیرند .  در ایران نیز زمانی که اسکندر برای نابودی تخت جمشید به ایران آمده بود اریو برزن سردار نام اور ایرانی که در برابر سپاهیان اسکندر مقاومت زیادی کرده بود و یکی از سپاهیان انها را وادار به عقب نشینی کرده بود در دشتی باز هنگامی که میخواست هر چه سریعتر به تخت جمشید برسد تا از ویرانی آن چلوگیری کند ولی متاسفانه اسکندر زودتر به انحا رسیده بود و کار از کار گذشته بود در دشتی باز نه در تنگه نه در جایی که جای فرار نداشته باشد در دشتی باز با چشمانی باز به نبرد با سپاه بزرگ اسکندر پرداخت و جنگ زمانی به پایان رسید که آخرین سرباز ایرانی بر روی زمین افتاد.چرانباید ما نیز مجسمه ای از اریو برزن در کشورمان نصب کنیم داستانش را برای فرزندان ایران تعریف کنیم تا بدانند که چه کسانی برای حفظ ایران کشته شده اند.خلاصله کلام انکه اصالت خود را فراموش نکنید .مشکل ما اینجاست که هر وقت می خواهیم از حکومت خوب بنویسیم در اول نقل قول های خودمان سخنی از متفکران یونان مینویسم در حالی که..... نوشته شده توسط ارتاریا

نظرات 6 + ارسال نظر
یوسف نیا شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:28 ق.ظ http://www.mehvar.com

سلام
همانطور که اطلاع دارید برای افزایش بیننده سایت یا وبلاگمان،موتورهای جستجو خیلی مهم هستند. و یکی از روشهای فوق العاده مهم و از همه جالبتر رایگان افزایش امتیاز در موتورهای جستجو ، تبادل لینک بین سایتها و وبلاگهاست.
سایت محور مشتاق تبادل لینک با شماست.
به همین منظور شما می توانید با ثبت لینکتان درhttp://www.mehvar.com/link/register.aspx بطور کاملا رایگان از این مزیت استفاده کنید. همچنین خواهشمندیم متقابلا لینک http://www.mehvar.com
را درسایت یا وبلاگ خود با یکی از عنوانهای :
سایت نیازمندیها
نیازمندیها
آگهی رایگان
فروشگاه اینترنتی
حراجی اینترنتی
لینکستان
قرار دهید. بدون اینکه اجباری در ثبت لینک ما داشته باشید در اولین فرصت و در سریعترن زمان لینکهای ثبت شده را تایید وارادتمان را کامل می کنیم.
نکته ضروری
با توجه به اینکه بعضی از دوستان هنگام تکمیل فرم ثبت لینک به قسمت کلمات کلیدی توجه خاصی ندارند و یا نام خود و یا کلماتی غیر مرتبط با سایتشان را قرار می دهند، حال آنکه این قسمت، چون توسط موتورهای جستجو ایندکس می شود از اهمیت فوق العاده بالایی برخردار هست. خواهشمندیم برای دریافت نتیجه مطلوبتر از ثبت لینکتان در سایت محور کلمات کلیدی سایتتان را که می خواهید افراد با جستجوی انها به سایت شما هدایت شوند حتما در این قسمت درج نمایید.

مینا شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 08:51 ب.ظ http://www.golbarge-barf.blogfa.com

سلام دوست عزیز
وبلاگ قشنگی داری
خوشحال می شم سر بزنی

علی حقانی دوشنبه 22 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:33 ب.ظ http://car75.blogfa.com/

سلام وبلاگ خوبی داری.
اگر دوست داشتی منو با نام (( همه چیز درباره اتومبیل )) لینک کن. بعد در قسمت نظرات به من خبر بده تا من هم تو رو با نامی که دوست داشتی لینک کنم.
موفق باشی.

ساقی چهارشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:18 ق.ظ http://www.dousti.blogfa.com/

سلام
موفق باشی

عابر جاده های مرگ دوشنبه 10 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 02:14 ب.ظ http://sidemark.blogfa.com/

http://sidemark.blogfa.com
نظریات شما در ارتباط به این وب می خواستم

محمّدی شنبه 15 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:58 ب.ظ http://mohammadiii.blogfa.com/

سکوتم از رضایت نیست
دلم اهل شکایت نیست
هزار شاکی خودش داره
خودش گیر گرفتار

همون بهتر که ساکت باشه این دل
جدا از این ضوابط باشه این دل
از این بد تر نشه رسوایی ما
که تنها تر نشه تنهایی ما

که کاره ما گذشته از شکایت
هنوز هم بایبندیم در رفاقت
میریزه تو خودش دل غصه هاشو
آخه هیچ کس نمیخواد قصه ها شو

کسی جرمی نکرده گر بما این روز ها عشقی نمیورزه
بها یی داشت این دل بیشتر ها که در این روزا نمی ارزه

سکوتم از رضایت نیست
دلم اهل شکایت نیست

هزار شاکی خودش داره
خودش گیره گرفتاره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد